Zorg verlenen is een kunst
Acibadem International Medical Center had een naamsbekendheids- en perceptieprobleem. Zij kwamen naar ons met de vraag om een campagne te ontwikkelen die liet zien dat ze hoogwaardige zorg en innovatieve behandelingen bieden.
- Klant: Acibadem International Medical Center
- Periode: 2024
- Diensten: Strategie, Conceptontwikkeling, Video & Animatie
Vraag
Doelstelling
Doelgroep
Door de USP van de korte wachttijden lag de focus op mensen uit heel Nederland.
Creatief Inzicht
'Zorg verlenen is een kunst'
Dit concept illustreert dat zorg, net als kunst, zorgvuldige en deskundige aandacht vereist. We zullen deze boodschap visueel uitdrukken door medische instrumenten te combineren met kunstuitingen. Bijvoorbeeld, operatiegereedschap wordt naast een schilderskwast geplaatst, en het typen van een dokter op een computer wordt verbonden met het spelen op een piano. Deze visuele metaforen benadrukken dat elk zorgproces uniek en kunstzinnig is, waarbij persoonlijke en vakkundige behandeling centraal staat. Deze visuele parallellen zullen de boodschap versterken dat herstel een zorgvuldig, deskundig proces tot een meesterwerk is.
Behaalde Resultaten
De campagne heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd:
TV bereik: 4,3 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Radio bereik: 2,9 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Social Media bereik: meer dan 400.000 mensen zijn bereikt met diverse campagne-uitingen om de doelgroep dieper de funnel in te trekken.
Ondanks dat de campagne is ingestoken op maximale naamsbekendheid is middels een analyse van Google Analytics goed terug te zien dat er tijdens de campagneperiode 2 keer zoveel webverkeer was. Deze resultaten vormen een solide basis voor de verdere opbouw van naamsbekendheid, vooral met het oog op de aankomende campagnes tijdens het EK 2024 en na de zomer.
“Graag wil ik mijn oprechte waardering uitspreken voor jullie geweldige werk en de plezierige samenwerking. Deze campagne voor ACIBADEM International Medical Center is een mooi toonbeeld van creativiteit en professionaliteit. Ik ben onder de indruk van hoe de campagne naadloos is geïntegreerd over diverse media, van televisie en radio tot sociale platformen. Het was een genoegen om met jullie allemaal samen te werken. Op naar de volgende!”Koray Yuruk
General Director - Acibadem International