Zorg verlenen is een kunst

Case

Acibadem International Medical Center had een naamsbekendheids- en perceptieprobleem. Zij kwamen naar ons met de vraag om een campagne te ontwikkelen die liet zien dat ze hoogwaardige zorg en innovatieve behandelingen bieden.

Vraag

Ontwikkel een campagne die de naamsbekendheid van Acibadem verhoogt en de perceptie van de doelgroep verbetert.

Doelstelling

Het doel van deze campagne is om de kwaliteit van Acibadem te benadrukken, uit te leggen dat iedereen terecht kan bij Acibadem, en uiteindelijk meer mensen aanmoedigen om proactief hun dokter naar Acibadem te vragen.

Doelgroep

Mensen in Nederland tussen de 45-75 jaar.
70% van de patiënten voor de campagne kwam uit Amsterdam e.o. (daar zat op dat moment de enige Nederlandse locatie).
Door de USP van de korte wachttijden lag de focus op mensen uit heel Nederland.

Creatief Inzicht

‘Zorg verlenen is een kunst’; het motto van Acibadem. Nauwkeurig onderzoeken met een oog voor detail; altijd gericht op het beste eindresultaat. Maar zorg verlenen is veel meer dan dat en vraagt om een persoonlijke touch, betrokkenheid en menselijkheid.

'Zorg verlenen is een kunst'

Creatieve oplossing

Dit concept illustreert dat zorg, net als kunst, zorgvuldige en deskundige aandacht vereist. We zullen deze boodschap visueel uitdrukken door medische instrumenten te combineren met kunstuitingen. Bijvoorbeeld, operatiegereedschap wordt naast een schilderskwast geplaatst, en het typen van een dokter op een computer wordt verbonden met het spelen op een piano. Deze visuele metaforen benadrukken dat elk zorgproces uniek en kunstzinnig is, waarbij persoonlijke en vakkundige behandeling centraal staat. Deze visuele parallellen zullen de boodschap versterken dat herstel een zorgvuldig, deskundig proces tot een meesterwerk is.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Behaalde Resultaten

De campagne heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd:

TV bereik: 4,3 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Radio bereik: 2,9 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Social Media bereik: meer dan 400.000 mensen zijn bereikt met diverse campagne-uitingen om de doelgroep dieper de funnel in te trekken.

Ondanks dat de campagne is ingestoken op maximale naamsbekendheid is middels een analyse van Google Analytics goed terug te zien dat er tijdens de campagneperiode 2 keer zoveel webverkeer was. Deze resultaten vormen een solide basis voor de verdere opbouw van naamsbekendheid, vooral met het oog op de aankomende campagnes tijdens het EK 2024 en na de zomer.

AM Beyond* - 24_1083413-CASE-Acibadem—iphone15pro-mockup-3x
Foto van Koray Yuruk
“Graag wil ik mijn oprechte waardering uitspreken voor jullie geweldige werk en de plezierige samenwerking. Deze campagne voor ACIBADEM International Medical Center is een mooi toonbeeld van creativiteit en professionaliteit. Ik ben onder de indruk van hoe de campagne naadloos is geïntegreerd over diverse media, van televisie en radio tot sociale platformen. Het was een genoegen om met jullie allemaal samen te werken. Op naar de volgende!”

Koray Yuruk

General Director - Acibadem International
Daan
Elzemieke
Noortje

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
Meer cases
Vitens: Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Tonzon x Raymond van Barneveld
Concepting+1
Case
Basic-Fit x LINDA x Influencers
Strategie+2
Case
Transdev: Ik Buschauffeur
Artificial Intelligence (AI)+2
Case
Contact
Wil je een offerte opvragen, heb je een andere vraag, wil je op de koffie komen?

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag