Basic Fit slaat handen ineen met zanger Claude

Case

Problemen met de mentale gezondheid komen onder jongeren veel vaker voor. Om de positieve effecten van sporten op zowel fysieke als mentale gezondheid te benadrukken, heeft Basic-Fit samen met zanger Claude een videoclip gemaakt met het doel om de dialoog rondom dit groeiende probleem op te starten.

AM Beyond* - kimdehoop-claude-hr-20-landscape-2-scaled

Toegepaste diensten

Conceptontwikkeling
Hoe maak ik impact met creatieve content?
Brand Partnerships
Ik wil ‘iets’ met branded content.
Social Media Uitingen
TikTok, Instagram, Facebook, Snapchat, Pinterest en meer!

Doelstelling

Basic-Fit wil mensen graag fit laten worden, zowel fysiek als mentaal. Hiermee willen ze geloofwaardig als marktleider gezien worden van de Health & Fitness-categorie. Ook moet er meer bewustwording onder de doelgroep ontstaan met betrekking op de impact van beweging op mentale gezondheid, en hoopt Basic-Fit hiermee de Sport Intentie onder deze groep te verhogen.

Doelgroep

De primaire doelgroep van deze campagne is jongeren van 18 tot 35 jaar. Onder deze groep moet mentale gezondheid meer bespreekbaar gemaakt worden, en moet de sport intentie verhoogd worden.

Onze aanpak

Zanger Claude, voor de doelgroep een bekende naam, heeft voor zijn nummer La Pression een videoclip gemaakt samen met Basic-Fit. Deze clip laat zien dat sporten een positieve impact heeft op mentale gezondheid. Als ondersteuning aan deze videoclip gaf Claude, samen met organisaties MIND, TeGek?! en Mental Health Europe een live showcase om een ruimte te creëren voor gesprekken over mentale gezondheid.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

World Mental Health Day

Gratis dagpas

Basic-Fit breidde deze campagne verder uit met een gratis dagpas in de week van 10 oktober; World Mental Health Day. Door de deuren van deze sportgigant aan iedereen gratis open te stellen, kon iedereen ervaren hoe fijn bewegen is. Het doel van Basic-Fit was om zo de drempel om te gaan sporten lager te maken.

AM Beyond* - schermafbeelding-2024-12-06-105656
AM Beyond* - schermafbeelding-2024-12-06-105841
AM Beyond* - schermafbeelding-2024-12-06-105742
#BLIJFBEWEGEN

Met de boodschap ‘Je bent niet alleen, #BlijfBewegen’, willen we iedereen laten inzien dat bewegen helpt en dat je er niet alleen voor staat.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Resultaten

De videoclip, met een lengte van 03:58, werd door meer dan 25% van de doelgroep helemaal af gekeken. Deze campagne over mentale gezondheid heeft veel mensen bereikt, met meer dan 1.640.000 views op YouTube. Ook de Sport Intentie werd verhoogd, namelijk met index 117 onder de doelgroep jongeren 16-34. 50% van deze jongeren voelde zich zelfs aangemoedigd om de rol van bewegen en sporten bespreekbaar te maken bij familie en vrienden. 42% gaat zelfs actief aan de slag om meer te weten te komen over de rol van sport voor mentale gezondheid.

58% van doelgroep heeft deze samenwerking als sympathiek ervaren, wat laat zien dat de samenwerking tussen Basic-Fit en Claude een goede match was.

De #BlijfBewegen-campagne heeft dus zeker bijgedragen aan een groter bewustzijn over de rol van sport bij mentale gezondheid, en heeft het mensen zowel fysiek als mentaal in beweging gebracht!

1.640.000

Views

Index 117

Sport Intentie

52%

voelt zich aangemoedigd om de rol van sport bij mentale gezondheid te bespreken
Daan
Elzemieke
Noortje

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
Meer cases
Vitens: Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Acibadem: Zorgverlenen is een kunst
Strategie+2
Case
Tonzon x Raymond van Barneveld
Concepting+1
Case
Basic-Fit x LINDA x Influencers
Strategie+2
Case
Transdev: Ik Buschauffeur
Artificial Intelligence (AI)+2
Case
Contact
Wil je een offerte opvragen, heb je een andere vraag, wil je op de koffie komen?

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag