Basic Fit: de 12-weken challenge met Nienke Plas
Je doelgroep in beweging krijgen met content? Samen met Nienke Plas en de LINDA maakten we er routinewerk van.
- Klant: Basic-Fit
- Diensten: Strategie, Concepting, Video & Animatie
Doelstelling
De meeste mensen kennen twee grote barrières die in de weg staan van een gezonde en fitte levensstijl:
- Ze vinden zichzelf niet fit genoeg en zien in de club alleen maar bodybuilders en fitgirls.
- Ze kunnen we beginnen met sporten, maar stoppen er na een tijdje weer mee.
Inzicht
Om beide barrières te doorbreken is perceptie- en gedragsverandering noodzakelijk. Traditionele awareness- of conversie-campagnes zijn hiervoor niet effectief. Daarom kozen we voor rolmodellen, die super effectief zijn in het teweegbrengen van de veranderingen die we willen zien.
Co-branded content met LINDA en Nienke Plas
Engagement betekent letterlijk ‘betrokkenheid’. Magazines zoals LINDA. hebben een enorme betrokkenheid onder hun lezers, en influencers kunnen als geen ander merken en consumenten met elkaar verbinden door middel van content. Deze interactie kan plaatsvinden via de content zelf of door de kijkers fysiek in beweging te krijgen. Basic-Fit is in beide gevallen geslaagd.
Basic-Fit sloeg de handen ineen met Nienke Plas, die in een reeks workout-video’s haar 12 weken durende strijd om na haar zwangerschap weer een sportroutine op te pakken, deelt met haar volgers. Dankzij haar humoristische video’s op YouTube en Instagram, gecombineerd met co-branded content met andere influencers voor LINDA., hebben ze de drempel om (weer) te gaan sporten verlaagd.
Motivatie Monologen
LINDA ontwikkelde de videoserie ‘Motivatie Monologen’ op LINDA.nl. Hier verschenen ook nog een aantal branded artikelen, waarin de doelgroep zélf in de content werd meegenomen. We maakten de keuze om hen zelf te laten omschrijven hoe zij hun barrières zijn overkomen en het sporten weer hebben opgepakt.
Behaalde resultaten
Uit een recent onderzoek blijkt dat van de mensen die de campagne hebben gezien, 38% in de afgelopen drie maanden een sportroutine heeft gecreëerd. Dit is een opmerkelijk verschil van +81% in vergelijking met de groep die de campagne niet heeft meegekregen.
Qua volumes was de campagne eveneens succesvol. Het totale partnership bereikte 7,2 miljoen contacten. Specifiek binnen de doelgroep vrouwen van 25-55 jaar werd een bereik van 48% gerealiseerd, met een gemiddelde contactfrequentie van 4,1. De video’s op LINDA. werden 668.394 keer bekeken, waarbij 30% van de kijkers meer dan de helft van de video uitkeek.