Tonzon x Raymond van Barneveld
Na een opvallend gesponsorde tweet van Raymond van Barneveld kreeg AM Beyond* een briljant idee: hier moest een campagne omheen gebouwd worden. Het doel? Het merkverhaal zo verpakken dat de naamsbekendheid door het dak gaat.
- Klant: Tonzon
- Diensten: Concepting, Video & Animatie
Doelstelling
Doelgroep
Tonzon wilde hun producten onder de aandacht brengen bij een nieuwe, jongere doelgroep, op een ludieke manier. Van deze jongere doelgroep ging het specifiek om huiseigenaren.
Raymond van Barneveld
AM Beyond* benaderde Tonzon pro-actief met een concept dat gebruik maakte van het sentiment rondom de virale tweet van Raymond van Barneveld, waarin hij opzichtig reclame maakte. Een hero video diende als kick-off voor de campagne waarin het opzichtige sluikreclame-construct werd omarmd door een scala aan influencers die Nederland op een luchtige en humorvolle manier kennis lieten maken met Tonzon.
Behaalde resultaten
Dat de resultaten van deze campagne succesvol waren zien we aan de recordbrekende CTR’s op de short formats van de hero video, welke leidde naar de landingspagina. Op de landingspagina registreerde we een time spend on site van ca. 6 minuten over de gehele campagneperiode.
Aan de overall KPI in de meting vlak na de campagne (januari 2023), is te zien dat de Tonzon’s merkbekendheid steeg met wel 9% en daarmee uitkwam op een totale merkbekendheid van 24%. Dit resultaat is behaald zonder de inzet van massa media.
Kijkend naar de bron van bekendheid zien we vooral een stijging ‘via Google’, deze is met 57% gestegen van 14% naar 22%. Hieruit kunnen we concluderen dat de campagne zeer goed in staat is geweest engagement te realiseren met tevens een relatief groot effect op awareness.