Tonzon x Raymond van Barneveld

Case

Na een opvallend gesponsorde tweet van Raymond van Barneveld kreeg AM Beyond* een briljant idee: hier moest een campagne omheen gebouwd worden. Het doel? Het merkverhaal zo verpakken dat de naamsbekendheid door het dak gaat.

AM Beyond* - Raymond van Barneveld Tonzon tweet

Doelstelling

Het doel van de campagne was het realiseren van een hogere merkbekendheid ten opzichte van vóór de campagne. Hierbij was de wens voor het verpakken van het merkverhaal in een vorm waar mensen naar willen (blijven) kijken en de context te scheppen voor de daaropvolgende influencer-campagne.

Doelgroep

Tonzon wilde hun producten onder de aandacht brengen bij een nieuwe, jongere doelgroep, op een ludieke manier. Van deze jongere doelgroep ging het specifiek om huiseigenaren.

Raymond van Barneveld

Creatieve oplossing

AM Beyond* benaderde Tonzon pro-actief met een concept dat gebruik maakte van het sentiment rondom de virale tweet van Raymond van Barneveld, waarin hij opzichtig reclame maakte. Een hero video diende als kick-off voor de campagne waarin het opzichtige sluikreclame-construct werd omarmd door een scala aan influencers die Nederland op een luchtige en humorvolle manier kennis lieten maken met Tonzon.

 

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Behaalde resultaten

Dat de resultaten van deze campagne succesvol waren zien we aan de recordbrekende CTR’s op de short formats van de hero video, welke leidde naar de landingspagina. Op de landingspagina registreerde we een time spend on site van ca. 6 minuten over de gehele campagneperiode.

Aan de overall KPI in de meting vlak na de campagne (januari 2023), is te zien dat de Tonzon’s merkbekendheid steeg met wel 9% en daarmee uitkwam op een totale merkbekendheid van 24%. Dit resultaat is behaald zonder de inzet van massa media.

Kijkend naar de bron van bekendheid zien we vooral een stijging ‘via Google’, deze is met 57% gestegen van 14% naar 22%. Hieruit kunnen we concluderen dat de campagne zeer goed in staat is geweest engagement te realiseren met tevens een relatief groot effect op awareness.

Daan
Elzemieke
Noortje

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
Meer cases
Vitens: Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Acibadem: Zorgverlenen is een kunst
Strategie+2
Case
Basic-Fit x LINDA x Influencers
Strategie+2
Case
Transdev: Ik Buschauffeur
Artificial Intelligence (AI)+2
Case
Contact
Wil je een offerte opvragen, heb je een andere vraag, wil je op de koffie komen?

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag