Transdev: Ik Buschauffeur?
Transdev integreerde als een van de eerste AI-beelden daadwerkelijk in een campagne. Met de wervingscampagne ‘Ik Buschauffeur’ wierf het mobiliteitsbedrijf niet alleen sollicitanten, maar liep ook voorop in deze opkomende technologie.
- Klant: Transdev
- Diensten: Artificial Intelligence (AI), Video & Animatie, Print & Drukwerk
Doelstelling
Transdev wilde een brede doelgroep enthousiasmeren voor het buschaiffeursvak, middels een uniek, maar ook herkenbaar concept. Dit moest natuurlijk zowel aansluiten bij Transdev als bedrijf maar zich ook richten op twee vraagstukken: directe werving én employer branding.
Doelgroep
De potentiële poel van mensen is te klein om medewerkers van concurrenten te werven. De primaire focus ligt op het feit dat iedereen met de juiste instelling buschauffeur kan worden.
Ik Buschauffeur?
Wij ontwikkelden de campagne ‘Ik buschauffeur?’ We draaien de boodschap om, door mensen zelf te laten nadenken.
In de uitingen spelen we in op pullfactoren zoals: een betaalde opleiding en flexibele werktijden. Het employer brand laden we langzaam via een endorsement op elke uiting: Wij zijn Transdev.
Het unieke van deze campagne is, dat de boodschap ‘Ik Buschauffeur?’ toepasbaar is voor diverse doelgroepen. Door de combinatie met de actiematige zelfdebusbesturen-dagen (die wij organiseerden, waar mensen en bus konden besturen) in een totaal andere look & feel hebben we ook de doelgroep in beweging gebracht, mensen kunnen écht ervaren hoe het is om achter het stuur te zitten.
Behaalde resultaten
De ‘Ik Buschauffeur?’ campagne heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Zo trok het bedrijf 92 sollicitanten aan en meer dan 457 bezoekers naar de zelfdebusbesturen-dagen. De campagne viel goed op bij concullega’s in de branche en resulteerde in totaal in 1500 sollicitanten, wat de impact van de campagne meer dan zeker onderstreept.