Jouw belang bij de ‘Tell’ fase

De Touch, Tell, Sell formule is een bekende benadering in de reclame- en adverteerwereld om je (potentiële) klanten te benaderen. Elke fase heeft een eigen rol in het proces. Campagnes en content kunnen op één van deze fasen, maar ook door een combinatie van deze fasen ingezet worden. 

  • Touch. Leg contact met je doelgroep voor merk- of productbekendheid.
  • Tell. Informeer je doelgroep over je merk, product of dienst en zorg voor overweging.
  • Sell. Overtuig je (potentiële) klant om een aankoop te doen.

“Waarom ‘Tell’? Dat levert toch geen geld op? Mensen moeten kopen!”

Stel je voor, je komt op Instagram een advertentie van een onbekend schoenenmerk tegen. In de advertentie zie je een schoen met de tekst ‘Nieuw!’ en de merknaam erbij. Je hebt de schoen gezien, maar het doet je niks en je scrollt verder.

Later kom je een advertentie van dezelfde schoen tegen, maar deze is iets anders vormgegeven. Nu staat er een tekst bij ‘Koop nu’, met een prijs en link naar de webshop. Het merknaam is inmiddels bekend, maar nog steeds mist het onderscheiden vermogen. Het gevoel bij het merk. Je koopt dus niet. 

AM Beyond* - DALL·E 2024-06-19 14.42.50 – Create a stylish advertisement for a modern, comfortable sneaker with a longer design and narrower soles, primarily in white with vibrant orange accen
AM Beyond* - Design&vormgeving

Het belang van 'Tell'

Stel je nu voor dat je in de tussentijd een of meerdere video’s, artikelen en uitingen zag waarin de schoenen werden gedragen door de grootste trendsetters die op humoristische wijze aantonen waarom ze deze dragen. Ze zijn comfy, duurzaam geproduceerd en zien er nerdy uit, maar nerds zijn tof. Die wil je hebben!

Wat voel je? Door concepting toe te voegen zie je geen generieke sneaker meer. We hebben je geïnteresseerd en een reden gegeven om door te klikken. Dat is de kracht van ‘Tell’.

Verhaal en gevoel

De meest succesvolle merken in de wereld verkopen geen producten, maar een gevoel. Gucci verkoopt luxe, Nike verkoopt inspiratie en Toyota verkoopt doorzettingsvermogen. Dit gevoel verkoop je natuurlijk door woord- en beeldgebruik.

Een goede ‘Tell’-uiting, of dat audio, video of een afbeelding is, geeft dit gevoel goed weer. Daarmee creëren we overweging bij de doelgroep. En overweging, dat leidt tot verkopen.

AM Beyond* - DALL·E 2024-06-19 14.47.35 – A close-up of a stylish, comfortable sneaker with a longer design and narrower soles, primarily in white with vibrant orange accents. The shoe has the

Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen?

WIJ WERKEN AAN JOUW SUCCES

Vertrouw ook op de inzet van content

Klant cases
AM Beyond* - vitens-droge-bespaartips-thumbnail-1
Vitens: Droge bespaartips
Concepting+1
Case
AM Beyond* - Acibadem – Zorg Verlenen is een Kunst – thumbnail
Acibadem: Zorgverlenen is een kunst
Strategie+2
Case
AM Beyond* - tonzon-x-raymond-van-barneveld-thumbnail
Tonzon x Raymond van Barneveld
Concepting+1
Case
AM Beyond* - basic-fit-x-influencers-thumbnail
Basic-Fit x LINDA x Influencers
Strategie+2
Case
AM Beyond* - transdev-ik-buschauffeur-thumbnail
Transdev: Ik Buschauffeur
Artificial Intelligence (AI)+2
Case
Contact
Wil je een offerte opvragen, heb je een andere vraag, wil je op de koffie komen?

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag