Een strategische kijk op jouw content

Een diepgaand begrip van jouw merkidentiteit en -waarden vormen de basis voor onderscheidende en effectieve content. Onze content strategen doen grondig onderzoek om te begrijpen wat jouw merk uniek maakt en hoe jij je onderscheidt van je concurrentie. Daarbij kijken zij ook naar, met welk merkverhaal dit onderscheidende karakter van jouw merk tot leven kan worden gebracht. Of het gaat om het vaststellen van jouw merkpositionering, buyer persona, contentstrategie of om een frisse blik op jouw owned (social) content: wij sturen je graag de juiste richting in.

Waarom wil je een strategische aanpak?

Dit zijn de redenen waarom je een strategische aanpak van je content nodig hebt:

  • Het vergroten van je potentiële kopers groep door merkoverweging te realiseren
  • Het consistent uitdragen van je merkboodschap
  • De juiste doelgroepen benaderen met content die voor hen relevant is
  • Begrip voor naar wie je zendt en waarom naar hen
  • Creëer overtuigende content in elke fase van de klantreis

Het is de missie van onze creatieve strategen om ervoor te zorgen dat jouw merk aan de bovenstaande eisen voldoet.

Onze aanpak

Touch, Tell, Sell. Iedere (content) marketeer weet dat je consument eerst je merk moet kennen en overwegen, voordat zij overgaan tot aankoop. Maar, hoe richt je die ‘Tell-fase’ goed in? Onze creatieve strategen weten hier alles van. Heeft je merk meer ‘kleur’ nodig, ten opzichte van je concurrenten? Heb je je doelgroep nog net scherp genoeg voor ogen? Wil je advies over de gewenste klantreis van jouw klanten? Of heb je een frisse blik nodig op jouw (owned) content?

Afhankelijk van jouw uitdaging(en) werken onze creatieve strategen een plan uit, samen met en specifiek voor jou en jouw merk. We houden een intakegesprek, doen een gezamenlijke sessie en presenteren ons advies.

AM Beyond* - white-puzzle

Hoe kunnen wij de ‘Tell-fase’ van jouw klantreis verbeteren?

Contentstrategie is een veelomvattend begrip. Daarom bieden we verschillende sessies aan om je contentstrategie als een huis te laten staan.

  • Positioneringssessie. We ontwikkelen een unieke plek binnen de levens van de doelgroep die zich onderscheidt van de concurrentie.
  • Buyer Persona Sessie. We ontwikkelen een profiel dat jouw communicatie-doelgroep representeert.
  • Customer Journey Strategie. We ontwikkelen een klantreis die specifiek aansluit bij jouw situatie en het gedrag en de voorkeuren van jouw doelgroep.
  • Content Telescoop. We geven je advies over je owned content kanalen. Hoe kan dit bijvoorbeeld consistenter, creatiever of effectiever?
  • Content Strategie Sessie. Welke content past bij jouw doelgroep? Wil je je doelgroep bereiken, dan heb je content nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je social media kanalen, een app, een website of een nieuwsbrief.

Onze visie

Elzemieke Olsthoorn (Head of AM Beyond*) gaat in gesprek met Willem-Albert Bol (CEO van Abovo Media) over de rol van content en creatie in de moderne mediawereld. 

Beluister de volledige aflevering en meer, nu op Spotify!

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Joey
Paul
Daan

Een strategische blik op jouw content

Wij werken aan jouw succes

Samen met jou ontwikkelen wij een effectieve inrichting van de ‘Tell-fase’ van jouw klantreis. Lees meer over één van de strategische sessies.

AM Beyond* - Buyer persona sessie_v1
Buyer Persona Sessie
AM Beyond* - Customer journey
Customer Journey Sessie
AM Beyond* - CONCEPTONTWIKKELING
Conceptontwikkeling
AM Beyond* - pexels-hasanalbari-1424745
Positioneringssessie
AM Beyond* - Content Strategie Sessie
Content Strategie Sessie
Contact
Wil je een offerte opvragen, heb je een andere vraag, wil je op de koffie komen?

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag